Wybieramy system sprzedażowy dla restauracji

W dzisiejszych czasach zarządzanie lokalem gastronomicznym bez systemu sprzedażowego pewnie jest możliwe, ale po co utrudniać sobie i tak niełatwą pracę? Z komputerów, tabletów i smartfonów korzystamy w praktycznie każdej innej sferze życia zawodowego. Z restauracją nie powinno być inaczej.

Systemy POS dla gastronomii to mniej lub bardziej rozbudowane programy komputerowe, które pozwalają przede wszystkim rejestrować sprzedaż, przyjmować zamówienia i sprawnie je realizować. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej ich możliwości. Kompleksowy system gastronomiczny pozwala zarządzać praktycznie każdym aspektem funkcjonowania restauracji.

– Systemy sprzedażowe i magazynowe posiadają mnóstwo funkcji, dzięki którym restauratorzy mogą nie tylko na bieżąco zarządzać codzienną pracą lokalu, ale przede wszystkim kontrolować jego funkcjonowanie w każdym nieomal aspekcie. Od kontroli wyników finansowych, poprzez  analizę wysokości sprzedaży, aż po nadzór nad stanami magazynowymi i oczywiście pracą personelu – mówi Sylwester Kopertowski z firmy ELPRO zajmującej się dystrybucją, wdrażaniem i obsługą komputerowych systemów sprzedaży i monitoringu wizyjnego dla gastronomii.

Wybieramy system sprzedażowy dla restauracji

Czemu ma to znaczenie? Ponieważ restauracji nie da się prowadzić na oko. Nawet spędzając w lokalu cały czas, właściciel czy menedżer nie jest w stanie wychwycić wszystkiego, co się w nim dzieje. Dobry system sprzedażowy, zwłaszcza w połączeniu z systemem monitoringu pozwala na sprawną analizę każdego detalu.

Raporty i analizy sprzedaży generowane z systemów POS pozwalają na przykład w prosty sposób sprawdzić, które dania cieszą się największą popularnością wśród gości, a które zupełnie się nie sprzedają. W ten sposób można efektywnie planować menu. Można przy ich pomocy sprawdzić, którzy kelnerzy najlepiej radzą sobie z obsługą gości, a co za tym idzie, wprowadzać rzetelne systemy motywacyjne.

Dzięki raportom łatwiej jest też planować akcje marketingowe czy promocyjne poprzez wprowadzanie ofert specjalnych na dania czy napoje, których sprzedaż nie jest zadowalająca. Kluczowa jest też łatwa kontrola stanów magazynowych, jaką dają systemy POS. Restauratorzy mogą dzięki niej planować zakupy, sprawnie weryfikować food cost i unikać strat na produktach.

Wybieramy system sprzedażowy dla restauracji

– Tym, co szczególnie cenią sobie właściciele restauracji jest pełna kontrola nad pracą restauracji i personelu, jaką daje połączenie systemu sprzedaży z monitoringiem CCTV – mówi Sylwester Kopertowski. – Nasza firma dostarcza kompleksowe rozwiązania, dzięki którym restauratorzy mogą z łatwością wychwytywać wszelkie nadużycia czy nawet oszustwa, które niestety w gastronomii się zdarzają. Pozwalają one też na komfortową pracę zdalną, dając wgląd w pracę lokalu, nawet podczas egzotycznych wakacji.

Systemy sprzedażowe to także ogromne ułatwienie pracy personelu restauracji. Proste rejestrowanie sprzedaży na monitorach dotykowych i tabletach oraz sprawne przekazywanie zamówień i dodatkowych informacji pomiędzy kelnerami a kuchnią przyspieszają obsługę gości. Zdecydowanie łatwiejsze staje się też wyjaśnianie i rozpatrywanie wszelkich reklamacji. Systemy POS są także nieocenionym narzędziem dla lokali specjalizujących się w realizacji dostaw do klienta – umożliwiają m.in. jego łatwą identyfikację, automatyczne naliczanie kosztów dowozu czy też realizację celowanych akcji marketingowych.

– Nasza firma wprowadza właśnie na rynek innowacyjny moduł Smart Rest, który jest dodatkiem do  podstawowego oprogramowania. Stworzony zastał z myślą o gościach, którzy chętnie korzystają z urządzeń mobilnych – wyjaśnia Sylwester Kopertowski. – Smart Rest zainstalowany na telefonie gościa umożliwia mu składanie zamówień (preordering), zdalną rezerwację stolików, bezpośrednią komunikację z restauracją, a nawet mobilne płatności. Restauratorom natomiast pozwala na dotarcie z precyzyjną ofertą do szerszego grona odbiorców, prowadzanie programów lojalnościowych i promocyjnych oraz zwiększenie rotacji stolików, co powinno przełożyć się na wzrost liczby realizowanych transakcji każdego dnia.

Wybieramy system sprzedażowy dla restauracji

Nowatorskie rozwiązania pojawiają się coraz częściej i odpowiadają na rosnące wymagania właścicieli i gości restauracji. W wielu przypadkach prowadzenie lokalu gastronomicznego bez systemu sprzedażowego jest po prostu zdecydowanie trudniejsze, jeśli nie niemożliwe. Zakup oprogramowania i sprzętu jest jednak pewnym wydatkiem, trzeba zatem dobrze przeanalizować jego wybór tak, aby nie pojawiła się potrzeba wymiany systemu na nowy w przypadku wcześniejszego błędnego zakupu. Warto także zdecydować się na współpracę z firmą, która nie tylko dostarczy niezawodne i sprawdzone rozwiązanie dostosowane do potrzeb restauracji, ale także zadba o jego sprawne wdrożenie i późniejszy serwis.

 

Przeczytaj również:

Wstęp: Jemy w Łodzi – kto za tym stoi

Poradnik I – zanim otworzysz własną restaurację

Poradnik II – wnętrzedobrze zaprojektowane

Porandik III – w czasie remontu

Poradnik IV – tworzymy menu restauracji

Podobne posty

Już 18 maja 2012 roku o godzinie 20.20 w strefie Off Piotrkowska (ul. Piotrkowska 138/140) ...
23 maja House of Sushi (ul. Piotrkowska 89) zaprasza na warsztaty kaligrafii. To trochę alternatywny ...
W dniach 1-2 czerwca odbędzie się w Łodzi Festiwal Viva I'Italia. Warsztaty i sesje kulinarne, ...