Restauracja na Facebooku
Fan page na profilach społecznościowych to prawie obowiązek dla podążających z duchem czasu firm, również restauracji. Niestety te rzadko kiedy mają ciekawy pomysł na swą obecność w internecie.
Regularnie przeglądamy facebookowe profile łódzkich restauracji. To najszybsze i najwygodniejsze źródło śledzenia aktualności. Niestety większość z nich pozostawia wiele do życzenia. Najczęściej popełnianym przewinieniem jest brak aktualizacji. Niektórym starcza sił jedynie na założenia fan page’a, inni wrzucają post raz na kilka tygodni lub nawet miesięcy. Moim zdaniem lepiej je w ogóle skasować – jeśli nie znam lokalu, wyobrażam sobie, że taki sam ruch panuje na sali, co na Facebooku.
Osobiście nie znoszę wszelkich śmiesznych zdjęć oraz linkowań do Bebzoli, Demotków i tym podobnych. Zablokowałam już znajomych, którzy notorycznie wrzucają filozoficzne cytaty lub zdjęcia śmiesznych bobasów, które zapowiadają nadchodzący piąteczek czy też majóweczkę. Najchętniej to samo zrobiłabym z restauracjami, ale obowiązek mi nie pozwala. Do czarnej listy dołożę jeszcze wrzucanie obrazów, do których nie posiada się żadnych praw (niektórzy potrafią umieścić nawet te ze znakiem wodnym!). Facebook może być świetnym narzędziem do szybkiego informowania o wydarzeniach w restauracji. Czy więc lokale zapominają powiadamiać o aktualnościach swych fanów, czy po prostu wieje w nich nudą?
Dosyć krytykowania, czas wspomnieć o pozytywnych przykładach. Zdecydowałam się na trzy. Pierwsze wyróżnienie dla Affogato za autorskie, wyjątkowo apetyczne i regularnie dodawane zdjęcia szefa kuchni Macieja Rosińskiego. Kolejne dla Pani Cupcake i Babkarni – regularne wpisy, konkursy dla fanów, promocje, a to tego smakowite foty słodkości. Szczególną uwagę chciałabym zwrócić na posty Babkarni. Właściwie to nie posty, to miniblog łamiący wszelkie standardy limitu znaków. Panie Sławku – Pana pomysły, historie i poczucie humoru naprawdę potrafią poprawić humor równie skutecznie, co słodkie muf finy.
Jak zwykle tekst kończymy pytaniem – co Wy sądzicie o facebookowej aktywności łódzkich restauracji i które profile regularnie śledzicie?