Restaurant Week pierwszy raz w Łodzi
Popularny festiwal w końcu dotarł do naszego miasta. Znamy już pierwsze restauracje, które wezmą udział w jego wiosennej edycji.
Łódź jest dziewiątym miastem na liście Restaurant Week – festiwalu kulinarnego organizowanego w Polsce od 2014 roku. Najbliższa edycja będzie miała miejsce w dniach 1-10 kwietnia. Może się wydawać, że to sporo czasu, ale organizatorzy muszą jeszcze ogarnąć wszystkie szczegóły imprezy, zaś szefowie kuchni dopracować menu. Temat przewodni brzmi „Kwitnąca scena restauracyjna” – na tyle dowolny, że lokale mają pełną dowolność i nieograniczone pole do popisu. Trzymamy kciuki, by zaskoczyli nas oryginalnymi smakami i niepowtarzalnym klimatem.
Reklama |
Czas na kilka słów o zasadach imprezy. Podstawowa to taka, że w wyznaczonych dniach festiwalowe restauracje przygotowują specjalne, trzydaniowe menu (przystawka lub zupa, danie główne i deser) w cenie 39 zł. Aby go skosztować należy wcześniej zarezerwować miejsce za pośrednictwem strony www.restaurantweek.pl. Właśnie z uwagi na wcześniejszą zapowiedź wizyty, goście nie będą mieli problemów z dostaniem festiwalowych dań, ani ze znalezieniem miejsca. Kolejna zasada – to restaurator decyduje o liczbie miejsc dedykowanych imprezie, tak więc w tym samym czasie w restauracjach będzie można zjeść też dania z jej podstawowej karty.
Kto z Łodzi? Na skompletowanie ostatecznej listy organizatorzy mają jeszcze kilka dni, ale już wiadomo, że festiwalowe zestawy skosztujemy w Quale, Kolorach Wina (NoBo Hotel), restauracji Gronowalski czy Lokalu. Ideą Restaurant Week jest to, aby lokale biorące udział w festiwalu reprezentowały najwyższy kulinarny poziom, dlatego też nie każda restauracja zostanie zaproszona do udziału. Te, które zakwalifikują się do wybranego grona również będą musiały wcześniej zaprezentować planowane menu do akceptacji.
Nie znamy jeszcze szczegółów, ale możliwe, że Restaurant Week będą uatrakcyjniały imprezy towarzyszące. Co istotne, ambicje szefów kuchni pobudzane będą wzajemną rywalizacją. Po wizycie w lokalu będziecie mogli go ocenić w czterech kategoriach: obsługa, atmosfera, trzydaniowe doświadczenie i całokształt. Na końcu trochę się pochwalimy – nie tylko objęłyśmy festiwal patronatem, ale również zostałyśmy zaproszone do grona ambasadorek łódzkiego Restaurant Week. Poza sławą i dumą ma to też wymiar praktyczny – będziemy brały udział w przedfestiwalowych degustacjach. Obiecujemy zdawać wam relację z miasta.
Łódzcy organizatorzy cały czas poszukują partnerów, dzięki którym uda się dodatkowo uatrakcyjnić Restaurant Week. Jeżeli chcilibyście ich wspomóc, piszcie na adres lodz@restaurantweek.pl